Kontakt Kontakt

Częste pytania i odpowiedzi

Jeśli zarezerwowałeś parking z sieci START Parking w Warszawie, Katowicach lub Poznaniu nie musisz mieć przy sobie wydrukowanego biletu parkingowego. Wystarczy, że posiadasz bilet parkingowy w formie elektronicznej na telefonie. W przypadku pozostałych parkingów należy mieć wydrukowany bilet.

Na parkingach z sieci START Parking w Warszawie, Katowicach lub Poznaniu miejsca parkingowe nie są przypisane. Należy zaparkować w strefie, która została wykupiona (Eko, Plus lub Premium) na dowolnym miejscu. W przypadku pozostałych parkingów miejsca wskazuje obsługa parkingu.

Na parkingach z sieci START Parking w zależności od zarezerwowanego sektora cena zawiera różne usługi:

Sektor EKO
Cena zawiera: postój auta oraz transport na i z lotniska oraz ubezpieczenie OC.

Sektor PLUS
Cena zawiera: wszystkie świadczenia zawarte w sektorze EKO, a dodatkowo ubezpieczenie OC z kradzieżą do 2 mln PLN. Ponadto w sektorach PLUS jako jedyni w Polsce obejmujemy Twój pojazd ochroną od szkód parkingowych (lub tzw. przytarć), które na każdym parkingu od czasu do czasu mogą się zdarzyć.

Sektor PREMIUM
Cena zawiera: wszystkie świadczenia zawarte w sektorze PLUS, a dodatkowo w sektorze PREMIUM miejsca są zawsze zlokalizowane bliżej wjazdu na parking i są szersze od standardowych miejsc parkingowych, aby wysiadanie i parkowanie było bardziej komfortowe.

W przypadku rezerwacji parkingów, które nie należą do sieci START Parking, prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami na stronie i regulaminami poszczególnych parkingów w celu dokładnego określenia zakresu oferty. Większość parkingów w cenie oferuje postój auta oraz transport na i z lotniska na parking.

Tak, ze względu na ograniczoną ilość miejsc na parkingach rezerwacja jest konieczna. Zdarza się, że Klienci, którzy nie posiadają rezerwacji, nie zostają przyjęci na parking.

W przypadku rezerwacji dokonanych na parkingach należących do sieci START Parking, faktury wystawiane są na prośbę Klienta. W tym celu należy w formularzu rezerwacyjnym podać niezbędne dane. Faktury wystawiane są w ciągu 7 dni po dokonaniu wpłaty. W przypadku pozostałych parkingów faktury wystawiane są do 15-stego dnia kolejnego miesiąca po dokonaniu wpłaty. Jeśli po upływie podanego powyżej czasu nie otrzymałeś maila z fakturą, prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM. Jeżeli w skrzynce tej również nie znalazłeś maila, skontaktuj się z nami w celu ponownego wysłania faktury. Jeżeli natomiast płacisz na parkingu pamiętaj, żeby przed nabiciem paragonu na kasę fiskalną podać NIP. Taki paragon jest uproszczoną formą faktury VAT do 450 zł. Powyżej tej kwoty paragon należy zostawić u pracownika na parkingu i wypełnić formularz z danymi do faktury.

Cena za jeden dzień postoju zmniejsza się wraz z wydłużaniem się czasu rezerwacji. Ilość aut nie decyduje o cenie.

Tak. Wszystkie parkingi z sieci START Parking są ogrodzone i monitorowane przez całą dobę za pomocą systemu telewizji przemysłowej. Dodatkowo jako jedyni w Polsce na START Parkingach w sektorach PLUS i PREMIUM oferujemy ochronę od szkód parkingowych (tzw. przytarć) oraz najwyższe w Polsce ubezpieczenie OC z kradzieżą do 2 mln PLN.

W przypadku rezerwacji parkingów, które nie należą do sieci START Parking, prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami na stronie i regulaminami poszczególnych parkingów, w celu dokładnego określenia zakresu oferty.

UWAGA!
Czasami mniejsze parkingi również oferują ubezpieczenie od kradzieży, ale warto zwrócić uwagę, czy mają one odpowiedni system parkingowy, ponieważ bez odpowiednich zabezpieczeń (monitoring, system parkingowy itp.) firmy ubezpieczeniowe mogą odmówić wypłaty odszkodowania, więc w praktyce taki parking nie jest objęty ubezpieczeniem.

Większość parkingów zapewnia pełne ubezpieczenie w cenie rezerwacji.

Takie incydenty zdarzają się rzadko, natomiast jeśli dojdzie do uszkodzenia, procedura jest prosta. Jeżeli zaparkowałeś na parkingu z sieci START Parking w sektorach PLUS i PREMIUM, stan każdego auta jest skanowany i rejestrowany na wjeździe. Jeżeli zgłoszone uszkodzenie na parkingu nie zostało zarejestrowane przy wjeździe a ma cechy tzw. szkody parkingowej (zgodnie z definicją wyjaśnioną poniżej), przed wyjazdem z parkingu, należy:

1. Zgłosić szkodę na specjalnym formularzu, dostępnym u obsługi parkingu.

2. Udokumentować uszkodzenie, robiąc zdjęcia na terenie parkingu (tak, aby na części zdjęć widoczny był START Parking), używając specjalnej podziałki, która dostępna jest na każdym START Parkingu.

3. Wysłać wypełniony formularza wraz ze zdjęciami wykonanymi na terenie parkingu na adres mailowy reklamacje@startparking.pl

Termin rozpatrzenia zgłoszenia szkody wynosi 14 dni.

Szkoda parkingowa musi m.in. spełniać następujące warunki:
- uszkodzona została powłoka lakieru pojazdu o minimalnej powierzchni wypełniającej okrąg o promieniu 2 cm;
- uszkodzenie jest zlokalizowane do linii nadkoli pojazdu, w miejscu w którym inny użytkownik mógł podczas manewru parkowania uszkodzić zaparkowany pojazd.

Więcej o warunkach szkody parkingowej znajdziesz w Regulaminie Usługi Parkingowej dostępnej pod adresem https://www.startparking.pl/polityka-prywatnosci-i-regulaminy

Warto pamiętać, że pojazd zostanie objęty ubezpieczeniem od tzw. szkód parkingowych tylko jeżeli w momencie wjazdu na parking będzie czysty. Niestety zabrudzony pojazd nie daje obsłudze parkingu możliwości oceny jego stanu na wjeździe, czego rezultatem może być odmowa wypłaty odszkodowania, zwłaszcza w przypadku mniejszych uszkodzeń, które mogły znajdować się pod wierzchnią warstwą zanieczyszczeń na pojeździe. Więcej szczegółów znajduje się w regulaminach parkingu.

Transfer z parkingu na lotnisko i z lotniska na parking odbywa się przez całą dobę na większości lotnisk, z wyjątkiem Warszawa Okęcie, gdzie całodobowy transfer odbywa się z krótką przerwą techniczną w czasie kiedy lotnisko nie wykonuje żadnych operacji lotniczych. Transferów z parkingu na lotnisko Warszawa Okęcie nie wykonujemy w godzinach od 0:30 do 2:00 w nocy. Natomiast transfery z lotniska na parking są realizowane przez całą dobę, bez żadnej przerwy.

Jeżeli została wykupiona usługa przewozu osób, transfer organizowany jest przez dany parking. W przypadku, gdy parking znajduje się bardzo blisko terminala, transfer może nie być organizowany. Prosimy o zapoznanie się szczegółowo z ofertą danego parkingu.

Po odebraniu bagażu zadzwoń pod numer podany na bilecie parkingowym, zgłaszając swoją gotowość do transferu powrotnego. Jeśli zaparkowałeś na START Parking, możesz też sprawdzić gdzie znajduje się i za ile minut odbierze Cię się autobus START Parking, wchodząc na stronę https://www.startparking.pl/bus W Warszawie, Katowicach oraz Poznaniu transfery wykonywane są przez autobusy, funkcjonujące na takich samych zasadach przewozu jak w komunikacji miejskiej. W związku z tym możesz przewieźć dziecko w wózku lub na kolanach. Na większości pozostałych parkingów Zarządca parkingu zapewnia foteliki.

Tak. Parkingi z sieci START Parking posiadają system parkingowy, dzięki któremu Twoja rezerwacja zostanie szybko rozpoznana a Ty szybko wjedziesz na parking. Jeżeli na bilecie znajduje się specjalny kod kreskowy, należy go zeskanować w czytniku znajdującym się bezpośrednio przed szlabanem. Jeżeli na bilecie jest informacja o indywidualnym kodzie numerycznym, należy wprowadzić kod na specjalnej klawiaturze, która umieszczona jest przy szlabanie.

Jeżeli godzina Twojego przyjazdu lub wyjazdu z parkingu zmieniła się powyżej 2h, numer rejestracyjny uległ zmianie lub dni Twojego przyjazdu czy wyjazdu z parkingu przesunęły się, należy skorzystać z Panelu Klienta znajdującego się na stronie pod adresem https://www.startparking.pl/rezerwacja/numer-zamowienia . W tym celu wystarczy przygotować adres e-mali lub numer telefonu podanych podczas dokonywania rezerwacji oraz numer rezerwacji. Po wpisaniu numeru rezerwacji i adresu e-mail lub numeru telefonu, prześlemy Ci kod pozwalający na edycję rezerwacji i dokonanie zmian. Jeśli nie pamiętasz numeru rezerwacji, podaj adres email, na który wyślemy Ci numer Twojej rezerwacji.

Na parkingach z sieci START Parking nie trzeba zostawiać kluczyków, jednak pozostałe parkingi w szczególnych sytuacjach MOGĄ wymagać pozostawienia kluczyków. Dotyczy to przede wszystkim opóźnienia lotów powrotnych do Polski i związanych z tym opóźnień w odbiorach samochodów. W takim przypadku właściciel samochodu oczekującego na zwolnienie miejsca może zostać poproszony przez obsługę parkingu o pozostawienie kluczyków w celu przestawienia samochodu i zaparkowaniu na zwolnionym miejscu.